2016

Rákóczi Tábor (SWB) - 2016

Az emlékezés és a móka napja / A day of remembrance and fun

Július 2. / July 2

2016. július 05. - II. Rákóczi Magyarságismereti Mozgótábor

(EN)

Our journey started early today: first we had a hearty breakfast in the dining room, and then we headed to Kosice (Kassa) for sightseeing, the first program of the day.

Although the journey seemed long and exhausting, Lukacs Tibor, our team leader managed to ease the tensions with a few amusing anecdotes and cheered us up; we were in such a good mood, that we sang along throughout the several hours of travel.

After arriving to Kassa we admired the St. Elisabeth Cathedral and we paid our respect to Francis II Rakoczi in the crypt beneath the Cathedral. Next, we visited the Rakoczi museum, which is a replica of the home of II. Rakoczi Ferenc  in Tekirdag, Turkey, where we learned a great deal about his life and the period he had spent in exile.

We then returned to Hungary and headed to Vizsoly to see one of the first copies of the Holy Bible translated into Hungarian and to learn about the first printing presses.

Our next stop was Tállya, a village in the famous Tokaj-Hegyalja wine district. We visited an Evangelical  church which is the place where Louis Kossuth was baptised.  Károly Koroknay shared his extensive knowledge about the history of the village and the wine district in general, its peculiarities and beauty. After his meaningful presentation our group headed to the wine cellars of the Hollókői family, where we spent a wonderful time, tasting high quality wines from this particular region, enjoying and dancing to live folk music and eating pogacsa, a Hungarian traditional pastry. We then headed home to have dinner and get some well deserved rest.

Dávid Hidi
Zsóka Vitálos

Rákóczi Ferenc emlékházánál a Zrínyi csoport / Zrínyi group at Prince Ferenc Rákóczi memorial house

(HU)

Ma is korán kezdtük a napunk. Az ébredés után egy kiadós reggeli várt ránk az ebédlőben. Az étkezést követően autóbuszunk elindult Kassa felé.

Bár az utunk hosszúnak és fárasztónak ígérkezett, Tibor bá’-nak sikerült már az elején feloldania a hangulatot néhány jó viccel. Az út valóban hosszú volt, de kicsit sem fárasztó.

A csapat végigdalolta a több órán át tartó utazást. Kassára megérkezvén először elvesztünk a gótikus stílusban épült Szent Erzsébet Dóm gyönyörében. A Dóm alatt elhelyezkedő kriptában leróttuk tiszteletünket II. Rákóczi Ferenc sírjánál. Ezt követően a Rodostói Ház másolatához vezetett utunk, sok mindent megtudtunk a fejedelem életéről. Kassáról visszatértünk Magyarországra és Vizsoly irányába indultunk el. Az itt található református templomban megnézhettük az első magyar nyelven íródott Vizsólyi Bibliát. Ezután betekintést nyerhettünk a régi nyomdák világába.

Következő állomásunk Tállyán volt, ami Tokaj borvidékének egy kulcsfontosságú települése. Meglátogattuk azt az evangélikus templomot, ahol Kossuth Lajost keresztelték, ahol Koroknai Károly rengeteg információt megtudtunk a borvidék történelméről, sajátosságairól, szépségeiről. A tartalmas előadás után a Hollókői család borospincéit látogattuk meg. Feledhetetlen élményben volt részünk, ugyanis megkóstolhattunk három féle, kiváló minőségű tokaji bort. A kóstoló után pogácsa és táncház várt minket. Ezt követően utunk hazafelé vezetett, ahol bőséges vacsorát kaptunk és átadhattuk magunkat a jól megérdemelt pihenésnek.

Hidi Dávid
Vitálos Zsóka

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.